5 października 2013

Szybka i pyszna. Rolada z bitą śmietaną i borówkami.





Rolada z owocami i bitą śmietaną to ciasto tak banalnie proste i szybkie w przygotowaniu, a przy tym tak świeże i pyszne jak tylko to możliwe. Nie wymaga skomplikowanych składników, zrobi się szybko. Idealne dla niespodziewanych gości lub gdy idzie się w gości. No i oczywiście w moim przypadku jest czekoladowa i owocowa jednocześnie. Przepyszna! Przepis podpatrzyłam u Liski.





Rolada z bitą śmietaną i borówkami:

  • 3 jajka
  • 30 g cukru pudru
  • 30 g mąki
  • 2 łyżki kakao
  • opakowanie cukru waniliowego
  • około 30 g drobnego cukru kryształu
  • 200 ml śmietanki 30%
  • 200 g borówek amerykańskich (malin, wiśni lub innych owoców)
  • cukier puder do posypania


Piekarnik nagrzać do 200ºC. Formę o wymiarach 25 x 30 cm wyłożyć papierem do pieczenia (ja użyłam formy 30 x 35 cm). Jaka i cukier puder ubić na gładką, puszystą masę. Kakao przesiać z mąką i delikatnie wymieszać z koglem moglem. Wylać do formy i piec 12 minut.
W czasie pieczenia na stolnicy rozłożyć czystą ściereczkę, posypać drobnym cukrem. Wyciągnąć placek z piekarnika i od razu, jeszcze ciepły przełożyć na ściereczkę obsypaną cukrem. Delikatnie oderwać papier, na którym się piekł i zawinąć ciasto razem ze ściereczką prostopadle do krótszego boku. Odstawić do ostygnięcia.
Schłodzoną śmietankę ubić na sztywno z cukrem waniliowym. Przestygnięte ciasto rozwinąć, posmarować bitą śmietaną, posypać borówkami i zawinąć ponownie, bez ściereczki. Roladę zawinąć w folię aluminiową i schłodzić w lodówce przez co najmniej 30 minut. Przed pokrojeniem posypać cukrem pudrem.

Smacznego!





3 komentarze:

  1. Robiłam ostatnio roladę i mi cała popękała... Ale była pyszna, więc będę próbować :) Twoja wygląda idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) hmm, nie mam doświadczenia, ale może Twój piekarnik mocniej grzeje i trzeba troszkę skrócić czas pieczenia?

      Usuń
  2. Bardzo smakowita, poczułam lato :)

    OdpowiedzUsuń